Latvju zīmju mandalas

Ar lielu prieku vēlamies pavēstīt, ka ir tapusi unikāla krāsojamā grāmatiņa "Latvju zīmju mandalas".mandalas

TĀPĒC – uz brīdi aicinām Jūs nolikt malā ikdienas steigu un kopā ar mums doties aizraujošā ceļojumā – Latvju zīmju maģiskajā pasaulē! Šim ceļojumam būs vajadzīga tikai krāsaino zīmuļu kārbiņa, un tas varēs sākties.

Lai krāsošanas process būtu vēl tīkamāks, ir radīta arī īpaša mūzika. Tā atbalstīs, uzmundrinās, nomierinās, iedvesmos. Vai arī vienkārši būs klāt - brīdī, kurā krāsa, forma un skaņa satiksies.

Galvenā iecere ir padarīt Latvju zīmes un rakstus pieejamus arī modernajā mūsdienu vidē un atgādināt mums pašiem, gan iepazīstināt pasauli ar mūsu etnogrāfisko bagātību, kas glabājas senču pūra lādēs, un atdzīvināt to praktiski pielietojamā veidā – krāsojamās grāmatiņas veidā.

"Latvju zīmju mandalās" ir saglabāta oriģinālā ģeometriskā raksta forma un rūtiņu struktūra.

Grāmatiņa paredzēta vairākās sērijās. Par pamatu pirmajam izdevumam ir izvēlētas Saules, Akas un Ugunskrusta zīmes.

mandala2

Vaira Vīķe- Freiberga ir uzrakstījusi grāmatiņai ļoti iejūtīgus ievadvārdus: "Ne katram ir pa spēkam izadīt latvisku cimdu pāri, vai noaust Lielvārdes jostu. Latvju rakstus izkrāsot savā brīvajā laikā ir iespējams katram. Rakstu simbolika ir bagāta un daudzslāņaina un tos veidojot katrs var nodoties meditācijai par to - ko man, šeit un tagad, izsaka saulīte, auseklītis, mēness, aka, uguns krusts un citas zīmes."

Vēlam, lai šī krāsojamā grāmatiņa kopā ar piemērotu mūziku, būtu veids, kā mazināt stresu un steigu, ļaujoties radošai Latvju zīmju radīšanas meditācijai un atpūtas brīžiem sev.

Ar Sauli- Pasaulē!

P.S. Grāmatas cena komplektā ar CD – 12,20 EUR (piegāde iekļauta, Omniva pakomāts)

Tiem, kas vēlas šo grāmatiņu iegādāties, lūdzam sazināties - Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. ; +371 27007670

 

Emocionālais dinamīts


Mūsdienu sabiedrība ir nonākusi neapstrīdama fakta priekšā - emocionālā spriedze un neiecietība ir sasniegusi tik kritisku robežu, ka to vairs nav iespējams noliegt. Šis neredzamais emocionālais dinamīts ir līdzīgs detonatoram ar laika degli. Varbūt ir pienācis laiks pārtraukt mānīt pašiem sevi un izlikties, ka šīs problēmas vispār nav? Varbūt ir pienācis laiks palūkoties dziļāk?

Izvēloties norobežot emocijas un sajūtas no mūsu kultūrizglītības procesā dominējošā prāta un loģikas, mēs kaut ko ļoti būtisku zaudējam. Mēs zaudējam patiesu, atklātu, saprotošu, mīlošu un godīgu savstarpējo saskarsmi. Intelektuāli esam ļoti zinoši, bet emocionāli- pilnīgi analfabēti.

Lepojamies ar to, ka mūsdienu izglītības sistēmas pamatā ir intelekta un racionālā prāta attīstība. Protams, tas ir lieliski, ka kļūstam arvien zinošāki. Tomēr savstarpējai saskarsmei ar intelektuālām zināšanām vien ir par maz. Savstarpējai saskarsmei ir svarīgas sajūtas, jo tieši sajūtas ir visu attiecību pamats. Dziļi savā sirdī ikviens vēlas tikt saprasts, mīlēts, pieņemts, novērtēts un ieraudzīts.

Miljoni visā pasaulē tiek tērēti, lai radītu arvien jaunākas un efektīvākas metodes intelektuālo spēju attīstībai, kamēr emocionālo saskarsmi atstājam katra paša ziņā. Tomēr pati dzīve pierāda pretējo: aizvien pieaugušais šķirto laulību skaits, grūtības saskarsmē, pieaugošā agresija gan bērnu, gan pieaugušo vidū, veselības problēmas, depresija, aicina uzdot citus jautājumus.

Aicina uzdot jautājumus par to, kā ieraudzīt un saprast kompleksos emocionālos domu, sajūtu un izturēšanās slāņus, kurus glabājam. Saprast, ka tieši šie emocionālie slāņi, šie biezie neredzamie emocionālie putekļi, ir atbildīgi par sāpēm un ciešanām, ko visi izjūtam. Šie emocionālie viļņi kā neredzamas zemūdens straumes ietekmē visus dzīves procesus.

Šie emocionālie putekļi biezā slānī dzīvo dziļi, dziļi zemapziņas pašos pagrabos un ir uzkrājušies no visām tām emocijām, kuras esam apspieduši sevī - paaudzēs.

Tās ir visas tās reizes, kad ir justs aizkaitinājums, dusmas, bailes, vaina, kauns, nepatiesi apvainojumi par ko pateiktu vai izdarītu, bet to esam “norijuši” sevī. Tās ir visas tās reizes, kad emocionālā situācija ir prasījusi tūlītēju rīcību, bet mēs esam pagriezuši šai situācijai muguru.

Tad vēl labprātīgi, paši nemaz nenojaušot, esam noglabājuši savā zemapziņā un savā ķermenī arī sabiedrības kopējās emocionālās putas: visas izgāšanās, katastrofas, negodīgus pārsteigumus, partneru maiņas un guļamistabu skandālus. :)

Kaut arī domājam, ka rīkojamies pareizi tajā mirklī, patiesībā šie smalkie emociju putekļi ir nosēdušies zemapziņā un, kad zemapziņas trauks ir pilns, šie putekļi nonāk arī ķermenī. Vienā dienā tie atbrīvojas no ķermeņa kā niknums, agresija, depresija vai slimība.

Visas emocijas ir kā putas, kuras ir nosmeļamas tikmēr, kamēr to vairs nav. Ir tikai vajadzīga pareizā emociju smeļamā karote un roka, kura to vēlas izdarīt... :)

Arvien vairāk zinātnieku pasaulē atzīst - apspiežot un nepievēršot uzmanību emocijām, tās nepazūd. Tās sakrājas ne tikai zemapziņā, bet var iestrēgt arī šūnās un saskarsmē ar citiem radīt agresīvu izturēšanos. Apmānot sevi un citus, uzliekot ārēju smaidu, šie emocionālie slāņi paši no sevis neaiziet. Vēl vairāk - maldīgi uzskatam, ka ilgstoši uzkrājušās emocijas neietekmē apkārtējos. Tās ietekmē un šī ietekme ir sajūtama kā arvien pieaugoša spriedze un agresija savstarpējās attiecībās gan bērnu, gan pieaugušo vidēs.

To vairs nav iespējams noslēpt, jo tā ir visur - uz ielas, ģimenēs, skolās un bērnudārzos, darba kolektīvos, pat saeimā.

Tieši uzkrātās, apspiestās emocijas un to slāņi veido neredzamu emocionālu dinamītu. Mūs izbrīna, ka bērni bieži ir rupji un agresīvi? Bērnu vardarbīgā izturēšanās vienam pret otru ir emocionālā dinamīta – apspiesto emociju redzamās sekas. Šobrīd, paši nenojaušot, sēžam uz šīs pulvera mucas.

Pieaugušie ir paraugs bērniem, kurus viņi atdarina. Ja pieaugušie apspiež savas emocijas - bērni iemācās darīt to pašu. Ja pieaugušie izturas agresīvi - bērni to atdarina. Ja bērni aug mīlošā un saprotošā emocionālā vidē, šīs sajūtas liek pamatus labai pašcieņai un mīlošai attieksmei attiecībā uz sevi un citiem.

Lai cik skarbi tas skanētu – Latvijā šodienas bērnu paraugs ir emocionāli melīga morāle. Tā izpaužas savstarpējā saskarsmē - aprunāšanā, kritikā, izsmieklā, draudos, noliegumā, valdonīgumā un salīdzinājumā. Un melos. Tās visas ir emociju frekvences, kurās uzturas mūsu bērni. Vai turpināsim mānīt sevi, uzliekot smaida masku un pieņemot, ka tik traki jau vēl nav?

Problēmas pamatā ir fakts, ka izpratne par emociju būtību un nozīmi nav zināma pieaugušajiem, tāpēc tā netiek arī mācīta bērniem. Tāpēc manīgi pieaugušie izmanto jauniešus saviem „mānīgajiem” ideāliem. Tas veido „melīgu godkāri”. Tā izpaužas labāko meklēšanā un cildināšanā, nepārtrauktā salīdzināšanā un vērtējumā, tā izpaužas kritikā un noliegumā, tā izpaužas sekošanai uzspiestām vērtībām un ideāliem.

Ja vēlamies izmaiņas - plāksteris vairs nelīdzēs. Jo zem plākstera ir milzīgs strutains augonis! Tas satur dinamītu. Kā zināms, tā ir ļoti toksiska viela. Šobrīd PAŠI sēžam uz šādas dinamīta mucas un ir tikai laika jautājums, kad šis apspiestais emocionālais dinamīts uzsprāgs.

Tāpēc ir vajadzīgi iespējami ātri risinājumi pirms šis toksiskais dinamīts - apspiestās emocijas kā vulkāns mūs pašus neaprij.

Un šie risinājumi ir jāatrod mums pašiem. No malas gan tos klāt neviens nenesīs. Sabiedrībai paātrināti ir jānonāk pie sapratnes, ka ar intelektuālām zināšanām VIEN visus jautājumus vairs atrisināt nevarēsim.

Alberts Einšteins savulaik ir teicis: ”Problēmu nav iespējams atrisināt tajā pašā līmenī, kurā tā ir radīta”.

Varbūt šobrīd ir pienācis laiks sākt no citas vietas? No mīlestības un sapratnes vietas?

Varbūt skolā, tieši tāpat kā mācām visus citus priekšmetus, ir jāmāca izpratne par emocijām? Kā tās mūs ietekmē un kā agresīvas emocijas iespējams pārvērst vismaz labvēlīgā neitralitātē? Praktiski, nevis teorētiski.

Un šajā procesā būtu jāatgriežas pie pašām vienkāršākām metodēm – mīlestības, iedrošinājuma, uzklausīšanas, rāmuma un pacietības. Tas arvien vairāk ļautu atjaunot zaudēto emocionālo līdzsvaru un emocionālais toksiskums mums vairs nebūtu tik ļoti bīstams.


Skanošie harmonijas apļi

 

Dzīve katru dienu ienes savas korekcijas, un dažādi notikumi Latvijā un pasaulē atbalsojas arī mūsu skaniskajā telpā, vai to vēlamies, vai nē.

Emocionālais līdzsvars ir vissvarīgākais ikdienas dzīvē. Īpaši svarīgi to ir uzturēt līdzsvarā ārkārtēju sabiedrisku notikumu sakarā, kad apkārt virmo daudz emocionālas agresijas, dusmas, aizkaitinājums, bailes, tāpat arī neizpratne. Šāda veida emocijas var būt ļoti lipīgas, tāpēc esam sagatavojuši ļoti dabīgu instrumentu- skanošos harmonijas apļus. Skaņai piemīt fantastiskas spējas un īpašības, tāpēc aicinām izmantot šīs īpašības un arī šo ierakstu, jo tas ir ļoti nevardarbīgs instruments, kurš pasargās imūnsistēmu no emocionālās inficēšanās ar baiļu bacili, palīdzēs uzturēt emocionālu līdzsvaru un atgriezties pie skaņām, kuras ir harmoniskas un piepildītas ar labvēlīgu neitralitāti. Tā vietā, lai lieku reizi ar savu klātbūtni uzturētos vidēs, kurās raksta vai runā par to, kas notiek ap šiem notikumiem, mēs varam izvēlēties savu sistēmu uzturēt līdzsvarā, zinot, ka esot vidēs, kurās runā vai raksta un izsaka dažādus viedokļus, mēs uzturamies vidēs, kur šis emocionālais baiļu bacilis ir dzīvs.

Katrs, kurš reizi dienā noklausās šo pāris minūšu garo skaņu ierakstu, palīdz ne tikai sev, bet arī citiem. Izvēlēsimies uzturēt savu sistēmu līdzsvarā, zinot, ka tas ir labākais, ko šobrīd spējam, un galvenais, domāsim par saviem bērniem, saprotot, jo lielākā emocionālā līdzsvarā esam paši, jo lielāks līdzsvars ir mūsu vidēs. :)

/IESAKĀM KLAUSĪTIES UZ "AUSTIŅĀM"/


Skaņoties jaunai dienai

 

Ir ļoti svarīgi, kā mēs sevi noskaņojam dienu sākot. Noskaņojums ir no vārda- skaņa.

Šajā ziemas periodā, kad saulīte debesīs parādās uz pāris stundām dienā, mums katram ir jāatrod tas veids, kā uzturēt sevi emocionālā līdzsvarā vēl pastiprinātāk. ;) Katru dienu mūsu nervu sistēmai ir jāpārslēdzas no miega režīma- darba režīmā, no darba režīma– atpūtas režīmā un otrādi. Kā gan var sevi noskaņot tā, lai arī vakarā justos labi, nevis līdz galam pārguris? Lai aiztaupītu lieku stresu un palīdzētu savai nervu sistēmai ātrāk adaptēties dažādos režīmos un stiprinātu sevī emocionālu līdzsvaru, aicinām atvēlēt katru rītu brīdi sev.

Piebiedrojieties mums un katru rītu veltīsim 3 minūtes sev, noklausoties tam speciāli radītu audio ierakstu, lai noskaņotos jaunajai dienai! :)


Valodas prasmes sākumskolā

 

LABAS UN NOSTIPRINĀTAS VALODAS PRASMES SĀKUMSKOLĀ –

AKADĒMISKO REZULTĀTU PAMATS NĀKOTNĒ


Latvijas Skaņas un Valodas Terapijas asociācijas valdes priekšsēdētāja Ilze Bulate, sākoties jaunajam mācību gadam, vēlas pievērst vecāku, speciālistu un sabiedrības uzmanību būtiskai prasmei, kuras vingrināšanas pakāpe jau mazotnē noteiks ikviena skolēna akadēmiskos rezultātus, noteiks veiksmīgu iekļaušanos sabiedrībā un plašākā perspektīvā noteiks arī nācijas pastāvēšanu nākotnē.

Šajā rakstā runāšu par latviešu valodu un tās apguvi.

Kāpēc ir ļoti būtiski pievērst pastiprinātu uzmanību latviešu valodas apgūšanai jau sākumskolā, uzskatot šo prasmi kā vienu no vissvarīgākajām prasmēm sākumskolas programmā?

Atbilde ir ļoti vienkārša- visas citu mācību priekšmetu programmas ir balstītas labās latviešu valodas prasmēs- klausīšanās prasmē, lasīšanas prasmē, rakstīšanas prasmē un sapratnē. Ja ēkas fundaments- pamati nav nostiprināti jau sākumā, būs grūtības attīstīt citus dotumus, jo lielākā daļa laika tiks veltīta, aizlāpot robus pamatos. Tas ir tas, kas šobrīd jau notiek.

Laba valodas prasme, APGŪTA un nostiprināta sākumskolā, nodrošinās to, ka skolēni labi varēs apgūt visus priekšmetus- matemātiku, vēsturi, ģeogrāfiju, bioloģiju, ķīmiju, fiziku nākotnē. Tāpēc ir tik svarīgi vingrināt labas latviešu valodas prasmes jau sākumskolā.

Tāpat, ja sākumskolā nav nostiprināti valodas pamati (lasīšana, rakstīšana, raita runa un klausīšanās), bērni nevar tikt līdzi ārkārtīgi straujam mācību tempam. Savukārt steiga un nepacietība rada vēl lielāku trauksmi tiem bērniem, kuri dažādu objektīvu iemeslu dēļ, piem., audiālu, nespēj sekot mācību tempam. Tas bērnos rada vēl papildus arī emocionālu stresu.

Skolotāji vairāk un vairāk saskaras ar situācijām, kurās valodas iemaņu apguve- lasīšana, rakstīšana, klausīšanās un sapratne- vairs nenotiek tik ātri un raiti kā tas bija agrāk. Ir nepieciešams daudz vairāk laika un arī daudz vairāk individuālas pieejas, lai daļai bērnu palīdzētu latviešu valodu apgūt.

Par latviešu valodas apguvi var nedomāt tie, kuri apzināti jau no bērnības ir izvēlējušies orientēt sava bērna izglītību rietumu virzienā.

Tomēr lielajam vairumam, kuri nav- valodas apguve ir ļoti, ļoti svarīga.

Jēdzieni „mācīšanās grūtības” un „disleksija” ir ļoti populāri mūsdienās. Disleksiju parasti diagnosticē sākumskolā. Tomēr dažos gadījumos disleksija neizpaužas līdz brīdim, kad bērns kļūst vecāks un sāk mācīties gramatiku, sintaksi un lasīt garākus un sarežģītākus tekstus. Daudziem bērniem disleksija netiek atbilstoši diagnosticēta vairāku gadu garumā. Tas rada nopietnas lasīšanas problēmas un var būt cēlonis ne tikai zemam pašvērtējumam, bet arī grūtībām citu mācību priekšmetu apguvē.

Mums ir jāsaprot, ka valodas apguve ir vitāli svarīga pašam bērnam, lai veiksmīgi pabeigtu skolu un vēlāk labi integrētos vidē.

Ir dažādi pētījumi par iemesliem. Tas ir labi. Tomēr vairāk par pētījumiem šodien ir nepieciešami arī konkrēti risinājumi.

Tāpat ir nepieciešami jauni, kompleksi paņēmieni, lai šo valodas apguves procesu dažādotu, padarītāku interesantāku bērniem un atvieglotu speciālistiem un vecākiem. Ir nepieciešama kompleksa pieeja, kurā ir apvienoti vismodernākie valodas apguves paņēmieni- klausīšanās, atkārtošana, lasīšana un rakstīšana.

Valodas veidošanās procesā ļoti nozīmīgi ir, ka bērni iemācās klausīties, daudzreiz atkārtojot vienus un tos pašus vārdus, frāzes, teikumus. Tā bērni mācās modelēt un attīstīt valodu.

Tāpat ir vajadzīgi arī atbilstoši un specifiski vingrinājumi klausīšanās spēju attīstībai, ar mērķi veicināt saistītas valodas veidošanos, izmantojot audio ierakstu materiālu, kuru var klausīties daudz reižu atkārtoti. 

Daudzos gadījumos to ar pacietību un piemērotiem instrumentiem var palīdzēt mājās veikt arī vecāki.

Mēs zinām, ka valoda ir katras nācijas un katras kultūrtautas dvēsele. Pazūdot valodai, pazūd arī nācijas uzkrātais unikālais kultūrmantojums. Ikviena nācija ir dzīva tikai tad, ja uztur dzīvu tās dvēseli- valodu. Neviens cits mūsu vietā to nedarīs!

Ar informāciju par Latvijā pirmo radīto e-vides apmācību programmu „Klausies.Runā.Lasi.Raksti.” latviešu valodas prasmju un iemaņu (klausīšanās, lasīšanas, rakstīšanas, runas un sapratnes) vingrināšanai bērniem no 3 gadu vecuma, Jūs variet iepazīties www.alirana.lv.

 

Trokšņa līmenis skolās

 

TROKSNIS SKOLĀS RADA POSTOŠAS SEKAS

 

Latvijas Skaņas un Valodas Terapijas asociācijas valdes priekšsēdētāja un SIA „Alirana” projektu vadītāja, skaņas terapeite Ilze Bulate, sākoties jaunajam mācību gadam, balstoties uz pasaulē veiktiem zinātniskiem pētījumiem un vairāk kā 30 gadu personīgo pieredzi, ikdienā strādājot ar mūziku un skaņu, vēlas pievērst sabiedrības uzmanību paaugstinātā ārējā trokšņa līmenim un tā ietekmei uz bērna un pieaugušā nervu sistēmu ikdienā.

Speciāliste uzskata, ka viens no nopietniem iemesliem tam, ka skolēniem ir grūtības koncentrēties un mācību stundas izraisa nogurumu, ir daudzkārt palielinātais trokšņa līmenis skolā. Bērnu nervu sistēmai, protams, piemīt spēja ātri adaptēties, tomēr ilgstoši to pakļaujot paaugstināta trokšņa līmenim, tā nogurst, un kvalitatīvs mācību darbs kļūst neiespējams.

Tieši apkārtējais troksnis ir viens no galvenajiem cēloņiem arī uzvedības problēmām, jo skolēni, kuri ir ļoti sensitīvi, neapzināti meklēs iespējas atbrīvoties no trokšņu izraisītās spriedzes un to darīs sev vienīgā zināmā un ērtā veidā- trokšņojot, traucējot, skaļi uzvedoties utt.

Zinātniskie pētījumi pasaulē apliecina, ka dažāda veida agresija ir veids, kā nervu sistēma mēģina atbrīvoties no ilgstoši uzkrātās spriedzes. Diemžēl paaugstinātais trokšņa līmenis bērnā (arī pieaugušā) esošo uzkrāto spriedzi tikai pastiprina. Lai risinātu šo situāciju, vispirms jāatrod veidi kā mazināt ārējā trokšņa izraisīto ietekmi uz nervu sistēmu kopumā.

Trokšņainas vides nogurdina katra nervu sistēmu, arī pieaugušā. Arī skolotāji ir pakļauti nepārtrauktajam troksnim un tā radītā sekām. Gadiem strādājot, nervu sistēma piemērojas tā, ka paši pedagogi to vairs nemana. Tomēr arī uz viņu nervu sistēmu šīs „nedzirdamais” troksnis atstāj paliekošu un diemžēl postošu iespaidu. Nervu sistēma tiek pārslogota, rodas nogurums, sasprindzinājums, parādās miega problēmas, grūtības ilgstoši koncentrēties un tas var būt arī cēlonis depresijai.

Kādi ir risinājumi? Kādi ir pētījumi pasaulē? Kā tos varam izmantot savā labā, tā saglabājot savu nervu sistēmas darbību labā līdzsvarā?

Zinātne māca, ka mūzika ir kā barība nervu sistēmai. Šī atziņa arvien vairāk rosina speciālistus meklēt jaunus risinājumus un iespējas mūzikas izmantošanai ikdienā.

Pētījumi pasaulē arvien vairāk norāda uz to, ka izmantojot specializētos mūzikas ierakstus kā fonu mācību stundās un starpbrīžos, tiek radīta piemērotāka vide nervu sistēmas darbībai, tā sekmējot līdzsvarotāku mācību procesu. Tā iespaidā samazinās emocionālais stress, trauksme, mazinās agresija, un uzlabojas arī akadēmiskie rezultāti un koncentrēšanās spējas.

Lielbritānijā veiktie pētījumi vairākās skolās par specializēto mūzikas ierakstu izmantošanas iespējām mācību stundās kā fonu un tās rezultātiem ir gan pārsteidzoši, gan iepriecinoši - šo ierakstu iespaidā uzlabojās skolēnu sekmes dažādos priekšmetos, it īpaši matemātikā, fizikā un ķīmijā. Uzlabojās disciplīna, attieksme pret mācību priekšmetu, mazinājās spriedze un nogurums dienas beigās. Pētnieki atzīmēja arī, ka skolēnu savstarpējās attiecības kļuvušas draudzīgākas un līdzsvarotākas.

Specializētie mūzikas ieraksti ir ieteicami arī citur – uzgaidāmajās telpās un kabinetos, kur regulāri uzturas cilvēki, piemēram, medicīnas iestādes, bankas, valsts pārvaldes iestādes u.c. Pasaulē šāda veida specializēto mūzikas ierakstu izmantošana ikdienā - mājās, darbā un sabiedriskās vietās kļūst arvien izplatītāka, jo ir pierādīta tās efektivitāte un pozitīvā iedarbība uz cilvēka veselību kopumā.

Galvenais - tas ir nevardarbīgi, neprasa milzīgus materiālo resursu ieguldījumus un rada līdzsvarotāku vidi laba noskaņojuma uzturēšanai ikdienā.

Dr. Emoto vizīte Latvijā

Emoto krist.








2010.gada oktobrī Latvijā viesojās pasaulē pazīstamais ūdens pētnieks Masaru Emoto ar kundzi. Pasaulslavenā pētnieka trīs dienu vizīti organizēja Latvijas Skaņas un Valodas Terapijas asociacija sadarbībā ar vietējiem zinātniekiem un citiem partneriem. Viens no svarīgākajiem notikumiem vizītes laikā bija Emoto sniegtais seminārs Latvijas Universitātes aulā 12.oktobrī, kuru apmeklēja gandrīz 400 klausītāju kā no Latvijas, tā arī no kaimiņzemēm. 

Viesošanās laikā Emoto ar lielu interesi apmeklēja vienu no lielākajām sulu un ūdens ražotnēm Latvijā, kas jau tagad izmanto Emoto metodes un ieteikumus vitāli nepieciešamā un neaizstājamā elementa ūdens ražošanā un izplatīšanā. Pēc preses konferences, kuras laikā klātesošie izrādīja lielu interesi par Masaru Emoto, viņa sasniegumiem un atklājumiem, kā arī viņa atklātajām metodēm, kas tiek izmantotas šeit Latvijā, viesi no Japānas apmeklēja Latvijas Banku. Bankas darbinieki bija parūpējušies par viesmīlīgu uzņemšanu, kā arī dāvināja Emoto kungam lieliski piemērotu suvenīru – Ūdens monētu

Pirms došanās tālāk vizītēs uz citām Eiropas valstīm, pēc Emoto un viņa sievas Kazuko lūguma devāmies pie ūdens. Esot tiešā kontaktā ar ūdeni – pie jūras Jūrmalā valdīja liela sajūsma un neizsakāms satikšanās prieks. Uz atvadām Masaru Emoto novadīja lūgšanu, kuru veltīja ūdenim šeit, Latvijā, kā arī visapkārt pasaulē.